Ana dimaklumkan oleh seorang pekerja di PWTC, ada strategi yang sangat dahsyat sedang dirangka oleh parti tersebut dalam PRK yang akan datang ini. Sudah ramai yang bercakap, baik di PWTC, ataupun di Pan Pac; tentang dua strategi utama UMNO kali ini.

Dr Zambry Metalik dikatakan akan bertanding di Parlimen Kuala Kangsar. Katanya sudah ada bunyi-bunyi yang kata, Zambry adalah orang paling tepat bagi memastikan kerusi tersebut tidak jatuh ke tangan pihak lawan (kita).

Dengan kedudukan Zambry Metalik sebagai Menteri Besar, dia dikatakan mampu mencurahkan banyak peruntukan di Kuala. Cakaplah nak apa pun, akan diberi dengan rela hati.

Ini sekaligus memberi makna, Zambry akan dibawa ke pusat dalam masa terdekat ini. Jawatan MB Perak akan diberikan kepada YB Khushairi (Tanjung Malim).

Ini ibarat hadiah kepada Zambry yang setia kepada Najib, walaupun dipujuk rayu oleh Muhyiddin dan Tun M. Kesetiaan ini, mesti dibalas dengan jawatan Menteri yang senior di peringkat pusat.

Sungai Besar?

YB Budiman Zohdi jadi calon utama untuk Sg Besar. Orang muda. Kononnya clean dan bersih (walaupun hakikatnya tidak).

Kalau ini strategi UMNO, kita mesti letakkan calon yang sesuai untuk bertanding dengan dua orang ini.

Siapa paling layak lawan Zambry?

Pada ana, kita mesti lihat kepada senioriti dalam parti.

Kalau Raja Iskandar, rasanya mudah sangat diratah Zambry. Tak berbaloi. Kena seorang yang ada national standing. Baru sedap.