Pas tak minta banyak daripada pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar. Tak minta banyak. Kita minta mereka undi Pas, sebagai protes terhadap kegagalan kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib Tun Razak.

Gagal apa? Banyak gagalnya. Gagal mengurus harta negara. Gagal memartabat Islam. Gagal tangani isu sosial. Gagal mengurus negara dengan baik.

Ini semua kegagalan. Sabotaj imigresen pun, berlaku sejak 2011, baru nak ambil tindakan sekarang. Ini petanda kegagalan.

Bila gagal, kita kena beri peluang kepada kerajaan dan wakil rakyat yang lebih baik. Sebab itu Pas menawarkan diri bertanding di Kuala Kangsar dan Sg Besar.

Kita tak mahu negara ini terus menjadi alat pihak tertentu untuk membina kekayaan sendiri dan kelompok kecil. Kita mesti perbaiki keadaan.

Pas tak minta banyak, sebagai protes kepada kerajaan yang gagal, berilah undi kepada Pas dalam pilihanraya kecil kali ini.

Memang tak merubah apa-apa di Parlimen, tapi sekurang-kurangnya Pas akan lebih dihormati oleh kawan dan lawan.

Undi Protes itu insya’Allah akan Pas hargai sampai bila-bila.

Seruan ini jugalah yang dibuat Dr Idris Ahmad. Blog ini amat setuju.

Advertisements
Banyak cakap-cakap di bawah, termasuk di kalangan jamaah, Pas sebenarnya nak beri BN menang dengan mudah di Sg Besar dan Kuala Kangsar. Ramai yang kata, Pas Selangor dan Pas pusat tak nak menang pun. Sekadar nak memeriahkan suasana.

Ramai juga kalangan penggerak di Sg Besar dan Kuala Kangsar pun jadi mandom. Macam tak semangat nak menang pilihanraya.

Kalau banding dengan Sarawak pun, rasanya kita macam lebih bersungguh. Tak apalah kalau itu yang pimpinan mahu.

Katanya, dalam satu Whatsapp grou, diarahkan kita bekerja setakat 45 % sahaja. Tak payah sungguh-sungguh sangat. Bawak rilek ajer.

Kalau macam ini senang lah. Kita pun faham. Ini kira macam warm up lah. Kita pun senang nak rilek.

Sebab apa kena slow kan gerakan?

Balas budi kawan-kawan UMNO, termasuk Speaker Dewan Rakyat yang terbuka hati membenarkan pembentangan private bill TGHH. Alhamdulillah. Apa yang jadi masalah pada kita buat sekian lama, sepertinya semakin selesai.

Muafakat macam ini bagus untuk umat Islam. Kita tak perlu bergaduh beria pasal politik. Akhirnya kita masih lagi bersaudara.

Kita ucap SELAMAT MENJADI YB kepada Budiman dan Mastura. Jumpa di Parlimen nanti.

Pagi tadi (24hb Mei 2016), ramai rakan-rakan yang dijemput ke suatu program mengenai pencegahan gejala sosial di UNISEL, Bestari Jaya. Ana pun tak tahu program apa, tapi dapat Whatsapp minta ana hadir jadi pemerhati.

Ana kalau ada peluang dan jemputan, ana akan pergi. Sengaja nak tengok macamana hebatnya gerakan PKR di sebelah Selangor. Yang best nya, ramai yang dijemput ke Bestari Jaya ini orang Sg Besar.

Menyorok dengan tema ‘Konvensyen Menangani Gejala Sosial dan Jenayah Merentasi Budaya’, rupa-rupanya program politik. Nazmi nak beritahu boss dia, dia dah buat kerja untuk bantu jentera parti.

Pada ana program ini gagal teruk. Orang tak ada. Waktu perasmian, dipanggil entah budak-budak rempit mana untuk penuhkan dewan. Bayar lah tu.

Tak ada apa yang menarik pun. Program lebih teruk daripada program budak universiti.

Ini memberi petanda buruk kepada PKR di PRK Sg Besar. Pemimpin masyarakat tak turun. Pegawai ADUN pun tak turun. Ketua Ranting pun tak ramai turun.

Ana hairan dengan sikap PKR akhir-akhir ini yang sudah semacam mabuk kuasa dan tidak ada semangat berbincang. Semua nak buat ikut suka. Sondol keputusan ikut kepentingan diri dan parti mereka sahaja.

Mana Pas nak sorok muka kalau kita beri Pkr bertanding di Sg Besar? Kami yang dah bergerak lama di sini, nak disisihkan macam tu sahaja

Maukah kamu aku beritahu tentang penduduk neraka? Mereka semua adalah orang-orang keras lagi kasar, tamak lagi rakus, dan takabbur(sombong). (HR. Bukhari no. 4918 dan Muslim no. 2853).

“Tidak akan masuk surga seseorang yang di dalam hatinya terdapat kesombongan sebesar biji sawi.” Ada seseorang yang bertanya, “Bagaimana dengan seorang yang suka memakai baju dan sandal yang bagus?” Beliau menjawab,“Sesungguhnya Allah itu indah dan menyukai keindahan. Sombong adalah menolak kebenaran dan meremehkan orang lain. (HR. Muslim no. 91)

Jangan meremehkan orang. Jangan meremehkan kami sebuah parti Islam yang aktif laksana dakwah di bawah.

Bukan soal kita tak respek c. Tapi ada batas lah.

Nak tekan Pas sampai kami tak dibenarkan bertanding tu agak melampau. Azmin pun tak suka kena ugut dan tekan.

Jadi jangan buat kepada kami.

Beri sokongan kepada Pas. Kalah menang itu kuasa Allah SWT.

UMNO Selangor katanya cukup yakin mereka akan menang di Sg Besar. Apa cara pun, kata seorang AJK UMNO Bahagian Sg Besar, kita akan pastikan kemenangan. UMNO Selangor kata kawan itu, ada strategi luar jangka. Pas akan terkejut macamana UMNO boleh menang.

Senjata utama kata AJK UMNO tersebut, adalah duit dan peruntukan. Pas tak akan boleh lawan dengan kemampuan kerajaan. Segala macam peruntukan akan turun dengan melimpah ruah di Sg Besar.

Katanya ramai pihak UMNO Sg Besar yang mahukan Dr Khir Toyo kembali menjadi calon. Alasan AJK UMNO senang sahaja.

– Calon banyak duit (jentera bagus)

– Ketua Bahagian banyak duit (kerja licin)

– Bantuan war room (lagi masyuk)

– Hishammuddin (Pengarah PRK; lebih banyak masyuk)

AJK UMNO Bahagian itu kata, kalau macam ini punya set jentera, orang UMNO boleh senang-senang collect RM500 semalam. Kalau 10 hari berkempen, RM5000. Meriah untuk puasa dan raya.

Mereka kata, walaupun Khir Toyo sudah dipenjara, tapi duit masih banyak untuk dibelanja. Makan tak habis 16 keturunan. Untung.

Budiman Zohdi, tak ada duit. Kalau jadi calon, dia akan harapkan duit orang bagi. Bodohlah kalau PRK tak buat duit.

Gandingan Hishammuddin-Khir-Jamal Sekinchan-War Room; kata mereka akan menyebabkan sinaran kekayaan turun di Sg Besar.

Kita doakan mereka bahagia dengan duit-duit ini semua.

Pas turun dengan tawakal dan kuasa Allah. Kita tak ada duit. Kita ajak rakyat berubah kepada kebaikan. Tak perlu duit.

Kita akan bergantung kepada kekuatan spiritual. Insya’Allah, kita boleh menang.

Kalau Najibi yakin menang. Kita pun yakin menang