Tak tahu nak kata apa dengan level kebodohan Pemuda UMNO Malaysia dalam isu VAPING ini. Memang kelakar. Kononnya Vape ini aspirasi anak muda. Ramai usahawan Melayu yang akan tertindas.

Ada pulak paria NGO kata, kalau KKM teruskan dengan usaha menggasak peniaga Vape, maka UMNO/BN pun akan kurang 1 juta undi dalam PRU14 akan datang.

Ini apa punya jilake punya komen. Mak dia pengguna vape 1 juta orang. Jangan cakap main sedap cakap sahaja.

Pada ana, Vape ini kerja orang bodoh dan tak ada masa depan. Habis perempuan pakai tudung pun jadi hantu Vape.

Apa nak jadi ni?

Kita tak kisah ke kalau anak cucu kita Vape depan kita? Tak rasa terhina? Rasa biasa ajer?

Pada ana, Pemuda UMNO sudah sampai ke tahap pemikiran sampah dan negatif. Sudah tak ada pemikir dalam Pemuda UMNO. Semuanya kaki bodek dan kaki lambung. Sudahnya, pemikiran macam orang bangang.

Advertisements
PAS tidak menghalang ahlinya yang menyertai mana-mana NGO untuk bertanding dalam pemilihan parti itu kali ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS, Asmuni Awi berkata, selagi ahli tersebut tidak melanggar perlembagaan PAS, dia layak bertanding walaupun menyertai NGO lain termasuk Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa).

“Peraturan ini tidak menghalang mana-mana ahli NGO untuk menjadi calon.

“Ahli PAS bebas menyertai mana-mana NGO, tidak ada sekatan. Kecuali kalau ada sekatan selepas ini. Sekarang tak ada sekatan.

“Dia nak jadi ahli Abim ke, Ikram ke Jim ke, selagi dia ahli PAS dan tidak langgar syarat yang ditetapkan dalam perlembagaan PAS maka dia layak menjadi calon,” kata beliau pada sidang media berkenaan pemilihan parti itu di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab soalan pemberita mengenai andaian ahli PasMa bertanding pada pemilihan kali ini.

Pemilihan PAS di peringkat kawasan akan berlangsung pada 1 Mac hingga 21 April ini.

 
——————–
 
Ana harap sangat Muktamar kali ini akan menjadi langkah pembersihan kepada kepimpinan Pas secara menyeluruh. Dari bawah sampai lah ke atas. Kalau ada kawan-kawan yang nampak macam dah berat nak ke syiah dan Anwar, kita pangkah dan biarkan mereka tewas di peringkat akar umbi.
 
Pada ana, ini pemilihan paling penting dalam sejarah Pas. Ini penentunya. Kalau kita salah pilih, Pas akan jadi parti yang huru hara. Islam tidak. Moderat pun tidak. Tengah-tengah. Hancur jadinya.
 
Kita kena fokus. Menang Kelantan. Menang Kedah. Menang Johor. Baru Pas ada kekuatan. Tak boleh nak harap kat Kelantan sahaja. 
 
La ni Terengganu dah jadi lebih Islam daripada kita. Jangan main-main. Apa modal kita nak lawan di Terengganu nanti. 
 
Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) akan meningkatkan penguatkuasaan khusus di kalangan golongan remaja yang berkelakuan tidak sopan di tempat awam, kata Ketua Penguatkuasaan Syariahnya Mokhtar Salleh.

Katanya antara tumpuan penguatkuasaan termasuk ke atas mereka yang menaiki motosikal bersama individu yang bukan muhrim, wanita berpakaian mencolok mata dan lelaki berpakaian seperti wanita.

Mokhtar berkata, ketika ini ia bagaikan satu trend dengan kaum wanita sering dilihat membonceng motosikal dalam keadaan tidak sopan dengan lelaki yang tiada ikatan keluarga.

Katanya Maidam akan bekerjasama dengan pihak penguat kuasa seperti polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) ketika operasi bagi mengesan pesalah yang melakukan perbuatan seperti ini.

“Kita akan terus mencegah perbuatan berkenaan daripada terus berleluasa dari semasa ke semasa. Kita sebenarnya tiada kuasa untuk menahan mereka di jalan raya dan oleh sebab itu kita bekerjasama dengan agensi yang lain membanteras perbuatan tidak sopan ini.

 
Kita nak lawan macamana lagi?

Oleh kerana tempoh banjir gelombang kedua di Kelantan kali ini agak panjang, mangsa memerlukan sokongan pelbagai pihak.

Untuk itu, Pengerusi Lajnah Kebajikan Pemuda PAS Pusat, Hafiz Musa berkata keperluan asas amat diperlukan oleh semua mangsa pada saat ini selain makanan.

Katanya, mereka amat memerlukan keperluan asas itu dalam keadaan sekarang di pusat pemindahan banjir.

Jelasnya, bekalan elektrik masih terputus, untuk itu lilin, keperluan asas lain amat diperlukan.

“Keperluan asas lain seperti alas tempat tidur, selimut untuk kanak-kanak dan orang tua selain lampin pakai buang, ubat-ubatan dan sebagainya juga amat diperlukan,” ujarnya.

Sehubungan itu, beliau menasihati mangsa banjir mengawasi anak-anak mereka sebaik-baiknya kerana arus banjir begitu kuat.

Hafiz seterusnya memberitahu, bantuan banjir juga harap disegerakan bagi mereka yang berhasrat untuk membantu.

Jelasnya lagi, pihaknya mengumpul Unit Amal dan jentera petugas ke tempat bencana banjir terutama Rantau Panjang.

Selain itu, mengumpul bekalan daripada kerajaan, orang ramai, NGO dalam bentuk sumbangan kewangan, keperluan asas kemudian diagihkan kepada mangsa.

Katanya, Pemuda PAS negeri turut membuka Bilik Gerakan di Syabab Point sebagai pusat pengumpulan sumbangan daripada orang ramai yang ingin menderma.

} Ana minta sekalian blogger dan pemain media sosial, fokus kepada usaha membantu mangsa banjir. Jangan bazir masa.

Kalau rakyat nampak kita dengan mereka, insya’Allah mereka akan undi Pas nanti.

Tak perlu letak logo parti dan muka pemimpin kita. Tak macam stail Azeez Rahim. Kita fokus kepada kerja kita. Jangan buruk sangat perangai sampai tilam pun letak gambar Najib. Bodoh punya kerja.