Payah bila orang cemburu dengan kekuatan dan keakraban kita. Susah nak puaskan hati semua pihak dengan perubahan yang Pas ingin bawa. Tak ada salahnya Pas pakai busana Melayu. Itu pakaian lama kita. Pakaian pahlawan. Apa masalah?

Bila Pas dah sedia untuk membawa ciri patriotisme dan nasionalis, itu petanda kita dah sedia nak berlawan dan bertempur.

Bukan soal kita nak jadi lebih Melayu, tapi suasana politik menyebabkan kita kena lakukan perubahan. Kita nak berkawan dengan orang yang lebih ramai.

Bukan sebab kita ikut UMNO. Kita mahu orang Melayu selesa dengan kita. Pas tak mahu Arabisasi jadi halangan. Kita nak progresif.

Pada ana, usaha Pemuda Pas ini bijak dan patut kita sokong dan hargai. Pakaian cantik. Ucapan dah bagus. Perpaduan semakin kuat.

Alhamdulillah, ini petanda kita berada di landasan politik yang betul.

Nik Amar beritahu semalam, dalam politik, kadangkala keputusan tidak semuanya betul. Ada yang salah. Tapi kena terus setia kepada pemimpin. Itu yang paling penting.

Mustahil orang Melayu akan kehilangan kuasa politiknya jika pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) diadakan, kerana mereka membentuk golongan majoriti di 90% daripada semua majlis bandaraya, perbandaran dan daerah di negara ini, kata Lim Kit Siang.

Bercakap pada satu forum di Kuala Lumpur malam tadi, beliau berkata, sekiranya pilihan raya PBT diadakan semula, selepas digantung 50 tahun lalu, dijangkakan ramai ahli majlis kerajaan tempatan akan terdiri daripada orang Melayu.

Ciri ini dalam demografik negara, yang didedahkan pada forum bertajuk ‘Adakah pilihan raya PBT hakis hak Melayu’ itu, menafikan hujah Umno, golongan supremasi Melayu dan sesetengah pemimpin PAS yang mengatakan ia akan meningkatkan perpecahan antara kaum.

Ketua Parlimen DAP itu berkata, daripada 150 PBT di negara ini, hanya tiga atau 2% dengan majoriti penduduknya orang Cina.

“Kira-kira 13 PBT mempunyai penduduk plural di mana tiada kumpulan etnik yang jelas membentuk majoriti,” kata ahli Parlimen Gelang Patah itu.

—–

Tak habis-habis kominis DAP dengan cadangan pilihanraya PBT. Sudah-sudahlah tu. Penatlah nak layan benda macam ini.
Sampai bila nak main politik dan pilihanraya. Kalau buat nanti, ada pula isu Bersih, kononnya ada pengundi hantu lagi. Panggil rakyat ke jalanan lagi. Buat bantahan lagi. Yang ramaikan, kami juga orang Pas.
Mana kalian kominis waktu bantahan bersih. Tak sampai berapa kerat orang Cina. Duduk belakang. Orang kat atas jalan, kalian di Mandarin Court makan babi panggang.
Ini bukan soal perkauman lah. Ini soal kamu orang yang tak sudah-sudah dengan cerita busuk pasal PBT ni.
Bukan kita tak tahu kamu orang idamkan DBKL, MBPJ, MPSJ (sebab bajet besar dan conform korang menang kan).

10254019_752741484756812_4510878324770622127_nKahkahkah. Dah tak ada kerja lain agaknya. Sampai mana-mana pun nak
selfie. Dapat Presiden parti pun kaki selfie. Segala tempat nak
selfie.

Kita ucap tahniah kerana Pemuda UMNO nampaknya sudah buat kata
sepakat, apa pentingnya nama MELAYU di dalam borang rasmi kerajaan.
Tak perlu. Kata NKP UMNO Malaysia, kejayaan bukan pada nama dan
borang. Kejayaan kerana kerja kuat dan kesungguhan.

Hangpa semua boleh cakaplah, semua dah kaut RM5/6 juta seorang untuk
diri sendiri. Ada jawatan khianat. Bangsa sendiri diliwat dengan
pembohongan dan jual kontrak. Tak apalah, itu nanti antum jawab di
Mashyar lah.

Soalnya, kalau betul MELAYU itu tidak penting pada borang, apa kata
Pertubuhan Kebangsaan MELAYU Bersatu (PEKEMBAR) itu ditukar nama. Tak
perlu. United Malays National Organization. Buat UNO. United National
Organization. Baru sesuai dengan semangat 1Malaysia. Itu baru betul
MELAYU tak penting.

Inilah khianat namanya. Khianat dengan amanah.

Ana orang Pas. Ana respek keputusan orang Melayu nak percaya UMNO
daripada Pas. Walaupun korup, makan rasuah, penuh dengan najis haloba
dan kuasa, tetap orang Melayu sokong UMNO. Ana terima.

Tapi ana kesian, bilamana orang-orang ini percaya, tapi antum semua
khianat dengan parti sendiri. Khianat dengan orang kampung.

Di kampung, antum cakap pasal kerajaan baik, tolong rakyat, beri BR1M,
bagi bantuan macam-macam. Yang antum tak cakap, projek berjuta-juta
yang antum sakau untuk diri antum sendiri. Kenapa tak cakap. Antum tak
cakap antum berbini 2. Antum tak cakap antum hantar anak sekolah
swasta dengan yuran RM40k satu semester. Sedang orang kampung kena
seronok dapat RM650 setahun.

Tapi orang Melayu masih suka antum kan. Teruskan.

Ana kadangkala susah juga nak jaga adab dan akhlak bila berdepan
dengan ulama’ macam ISMA ini. Pelik ana, macamana mereka ini boleh
dapat pendidikan tinggi. Pandangan mereka ada kalanya kurang matang.
Lebih teruk daripada budak darjah 1 sekolah agama. Orang macam ini pun
UMNO BN laknatullah nak pakai.

ISMA kata, kedatangan orang Cina ke Malaysia adalah satu bentuk
PENCEROBOHAN kepada untung nasib orang Melayu. Ana tak tahu nak gelak
ke tidak. Pada ana, kalau tak ada orang Cina di Malaysia, rasanya
negara ini masih lagi pakai cawat dan duduk dalam hutan. Orang Cina
macam keluarga Kit Siang, Guan Eng, Chin Peng lah yang banyak jasa
mendidik kita tentang kemajuan.

Sebab itu ana kata, ulama’ ISMA ini macam ISMA ALIFF sahaja levelnya.
Buat lawak bodoh dan tidak maju.

http://www.ismaweb.net/2014/05/kedatangan-pendatang-cina-bersama-penjajah-british-satu-bentuk-pencerobohan/

“Orang Cina datang ke negara ini bersama penjajah British sebagai penceroboh.

“Siapa yang bagi mereka hak kerakyatan dan kekayaan sehingga hasil
pencerobohan mereka dilindungi sampai hari ini?

“Itu semua perbuatan British yang bersekongkol dengan Cina menindas
dan membuli orang Melayu,” ujarnya hari ini dalam satu kenyataan.

Tambah beliau juga, ini merupakan satu kesilapan orang Melayu
terdahulu yang harus diperbetulkan.

“Tiada siapa yang berhak untuk menggadai kedaulatan Islam dan Melayu
di Tanah Melayu ini,” tegasnya.

Beliau berkata demikian mengulas suara-suara yang mempertikaikan
kenyataannya baru-baru ini apabila beliau membidas golongan bukan
Islam yang menentang hudud dan menyifatkan mereka sebagai tidak sedar
diri dan tidak wajar campur tangan dalam urusan umat Islam.

— Aduhai kalau level ini lah intelektual kumpulan ISMA ini, malang
sungguh nasib kita orang Melayu. Mengecewakan sungguh.

Kalau masih lagi nak bercakap soal ceroboh macam ini, jawabnya
Malaysia makin jauh ketinggalan.

Macam ana cakap dulu, ana lebih percaya DAP daripada UMNO BN Lakna……

Apatah lagi UMNO yang makan rasuah. Hiii….najis mughalazah kepada umat Islam.