DAP


Dalam blog Kit Siang yang terbaru, dia ada tulis mengenai resipi kemenangan yang boleh memastikan AMANAH menjadi Wakil Rakyat di Sungai Besar.

Kit Siang kata, ada 3 strategi penting.

This is therefore a three-pronged strategy for victory for the AMANAH/PH candidate, viz:

1. A higher voter turn-out and higher percentage of support by the non-Malay, particularly Chinese, voters in Sungai Besar;

2. PAS members rising above party politics to vote for AMANAH/PH candidate;

3. UMNO members rising above party politics to vote for AMANAH /PH candidate.

If this three-pronged strategy could apply and be implemented on June 18, then the next MP for Sungai Besar will be Azhar Shukor!

***

Kit Siang nak kata, orang dan ahli Pas sendiri akan membantu AMANAH untuk memastikan kemenangan dalam PRK Sg Besar. Apahal pulak orang Pas nak mengundi AMANAH.

Kita tahu siapa belakang AMANAH. Kita tahu siapa yang beri makan orang AMANAH. Kita tahu berapa pemimpin AMANAH dapat elaun politik setiap bulan.

Jadi, jangan anggap kita bodoh tak reti politik.

Jangan harap orang Pas nak mengundi AMANAH. Kalau dapat 10 undi pun dah bagus.

AMANAH kali ini bukan lagi akan kalah. Tapi LENGIT. Orang Johor tahu erti lengit ini.

AMANAH ini KETOLOL politik DAP sahaja.

Ana tengok DAP sudah macam ketakutan di Sarawak. Tak tahu pasal apa. Tukang kempen mereka pun cepat marah, cepat emosi. Ada yang dah mula menangis bila kita sebut PAS sudah tidak mahu sama dengan DAP.

Apa yang dia takut dengan kita pun ana tak tahu. Ada sekumpulan tukang kempen DAP yang ana jumpa di Satok, kerapkali beritahu ana.

‘Tuan Aji, kita mesti kawan sama-sama. Kita mesti kasi Najib jatuh. PAS dengan DAP mesti mahu kawan’.

Ana balas:-

‘Kita mahu kawan, tapi lu punya taiko banyak langsi. Guan eng, Kit Siang sudah buat jahat sama Pas. Sudah kulang ajar sama Haji Hali’.

Dia balas cakap ana:

‘Ini bukan Guan Eng punya parti. Ini kita punya parti ma. Dia nanti boleh tulun jugak. Bukan duduk atas lama-lama’.

Ana senyum sahaja lah. Mereka risau DAP akan tewas banyak kawasan kali ini.

Ana tanya, berapa kawasan Putih (selamat).

‘Kurang dari 10’.

Maknanya, 19 seats lain itu masih 50-50. Silap haribulan, tewas semua.

Pas tak kisah sangat kalah di Sarawak. Kita memang tahu akan kalah. Tapi kita target peningkatan undi. 30,000 pun jadilah.

Kalau dapat 30000, kita sembelih babi di rumah panjang.
DAP kecoh kononnya nak pastikan semua pengundi pos di Sarawak dibatalkan dalam PRN kali ini. Bangang. Selama ini ada tak ada pula bantah. Sekarang pula dia bantah. Dah tak ada kerja lain?

Tahun 2011, lebih 18,000 pengundi pos di Sarawak. Segala abang gomen, askar, polis, cikgu, semua lah. Kita tetap dapat kurang 10,000 undi juga. Tak lebih.

Kita faham lah, orang gomen ini semua otak dah tepu. Tak mahu berubah. Masih nak kekalkan orang yang sama, walaupun kotor dan rasuah.

Kita harap kali ini, 20,000 undi pos di Sarawak akan bersama dengan kita. Beri undi kepada Pas, akan memudahkan kita membuat keputusan untuk bersama parti mana dalam PRU akan datang.

Takkanlah semua orang gomen masih sesat dan nak bersama parti yang mungkar. Tak mahu masuk syurga? Kalau mahu, bersama Pas. Beri undi kepada Pas.

Kita akan dapat memberi mesej yang padu, bilamana kita dapat undi yang besar kali ini. Ana target 30,000. Kalau dapat 50,000 lebih baik.

Misi kita nak selamatkan Sarawak. Selamatkan dari segala macam kefasadan dan kekurangan. Beri kita peluang.