Gila babi mereka ni. Sekarang ni semua salah mamak. Masalah sosial pun kononnya disebabkan mamak. Mamak buka 24 jam, maka berlakulah segala macam onar dalam masyarakat kita terutama di kota raya.
Kita nak beritahu lah, selain mamak, banyak lagi tempat yang perlu ditutup, sita atau dirosakkan. Bukan kedai mamak.
Di KL ni, berapa banyak kelab malam yang menjadi tempat anak cucu orang UMNO bergentayangan dengan air setan. Berapa banyak? Itu tak mahu pulak mereka tutup dan serbu. Mana pergi lebai mufti semua? Takut elaun kena tarik?
Ada tak tahu banyak, tapi antara yang terkenal:-
Zouk
Gravity
Providence Club
Play Club (Bandar Utama)
Frangipani
Rootz
Marini on 57
Sky Bar
Luna Bar
Mai Bar (Aloft Sentral)
Pada ana, tempat-tempat di atas ini lebih buruk berbanding 2,950 kedai mamak di seluruh negara. Kesian PRESMA kena pertahankan kedai mereka.
Tutuplah sekali dengan bar-bar ini? Amacam? Berani?
Sudahlah, berlakon konon baik sangat nak jaga masalah sosial. Lain jadi punca, lain pulak dikejarnya.
Ana cadang para Menteri UMNO tutup dulu kelab-kelab malam. Baru nanti mereka heran sebab anak dara mereka semua balik rumah awal.
Cakap macam orang tak ada akal. Ikut suka.
Kebanyakan kedai mamak atau ‘mapley’ di Malaysia yang beroperasi selama 24 jam memudahkan orang ramai untuk berkunjung dan menikmati makanan tanpa mengira masa.

Ternyata berbeza pula pendapat yang dikumpulkan dari media sosial. Netizen merasakan langkah itu tidak tepat kerana restoran yang beroperasi 24 jam seperti kedai mamak bukanlah punca gejala sosial menular.