Kalau dah satu kumpulan paling hebat dan kononnya berwibawa, maka pun mesti mah sedap dan ada kaitan. G18, lebih kurang nama diberi, katanya diberi atas sebab GLOCK 18, senjata yang digunakan untuk menembak dengan tepat dan berkesan.
Glock 18 (G18) ini memang ditempah khas oleh Polis Austria. Kononnya untuk kerja-kerja anti pengganas. Memang ringan dan mudah dibawa ke mana-mana.
Sekarang ini dalam parti kita pun ada kumpulan sama. G18. Kumpulan Glock 18. Atau lebih tepat Gelojoh 18.
Kepada kumpulan ini, mereka sahajalah yang layak memimpin parti. Orang lain tahap macai dan angkat bendera sahaja. Mereka paling power dan dihormati.
Kumpulan begini memang tak membantu parti dan negara sekalipun. Yang penting kepada mereka, ada masyuk dan jawatan. Yang penting mereka boleh terus cari makan. Orang lain, boleh terus jadi macai.
Pada ana, apa yang berlaku ini ada hikmahnya. Kita nampak musuh dan senjata mereka. Kita nampak niat dan kemahuan mereka.
“Sesiapa pun seorang lelaki yg diangkat menjadi pemimpin atas sepuluh orang,sedangkan diantara yg sepuluh itu ada orang yg lebih baik dari orang yg diangkat menjadi pemimpin itu,maka dia telah menipu Allah,Rasul-Nya dan jemaah orang muslim”