Semalam kita ibaratkan sebagai Hari Cina untuk Najib. Daripada pagi
sampai petang, Najib hanya melayan kehendak dan kemahuan Cina yang ada
disekelilingnya. Dengan MCA yang tinggal satu telur pun Najib takut.
Menggelabah lantik masuk Kabinet.

Menurut ramai kawan-kawan dalam UMNO, ini adalah petanda Najib akan
jatuh sebagai Presiden UMNO. Dah nampak tanda. Banyak pihak dalam UMNO
yang menyifatkan perlantikan kabinet baru Najib ini macam tak ada
arah. Main sumbat sahaja.

Pada ana, dalam Pakatan Rakyat, kita nasib baik sebab Cina yang masuk
PR adalah Cina yang pandai-pandai. Yang bodoh-bodoh semua masuk BN.
Sudahnya, itulah kena lantik orang yang tak diterima rakyat.

Ana tulis bukan ikut suka. Kalau Tuan/Puan tak percaya, boleh baca
blog Helen Ang. Perempuan Cina. Kuat sokong BN. Tapi dia sendiri pun
kata, kabinet Najib ini macam tangkap muat.

Orang mungkin kata, peduli apa dengan kabinet. Enta pembangkang. Tak
perlu risau pasal kabinet.

Eh mangkuk. Kabinet tu dibayar oleh cukai kita lah. Bukan duit poket
Najib. Ana ada hak juga nak sound sebab ana bayar cukai. Bini no 2 ana
kakitangan kerajaan. Jusa C lagi. Dia lagi menyumbang kepada kerajaan.
Sambil malam-malam menyumbang kepada ana. Hehe.

Kabinet Najib, terutamanya cina-cina laknat MCA itu elok dimasukkan
bersama Panda di Zoo Negara. Beri mereka makan. Sebab merekalah akan
jadi punca Najib tergolek.

Kalau Najib tergolek…tak boleh panggil tergolek dog. Tergolek Panda.