Ana pun tak faham dengan sikap cina kiasu DAP ni. Pada ana, keputusan PAS Kedah sudah muktamad. Kita tahulah ground macamana. Kita dah belajar politik juga. Banyak benda yang kita gunakan kaedah saintifik. Dah jelas Kedah adalah Negeri Melayu, yang DAP masih nak cuba jolok sarang tabuan tu pasal apa.

Pada ana, bab ini Pakatan Rakyat kena jelas dan jangan dolak dalik. Kedah memang secara tabie dan semulajadinya menjadi gelanggang PAS. Bukan mana-mana parti lain. PKR yang separuh Melayu pun janganlah nak buat kacau. Tenang sahaja. Yang heboh nak berlaga sama kita buat apa. Tak ada untungnya. UMNO/BN dok seronok la tengok kita kelahi lagu tu. Yang DAP melilau cari kawasan tu pasal apa. Kalau kawasan Cina sekalipun, depa dah biasa dengan PAS. Tak payah nak kacau lah.

La ni, kita kena sama-sama ghe-tiaq (ikhtiar) cari jalan nak sambung hayat politik kita di Kedah. Jangan nak ghandok ikut suka. Politik mesti ada ilmu. Jangan ikut sedap sendiri.

PAS tak lupa, akibat kebodohan PKR dan DAP – akhirnya kita kalah di Derga. Heboh nak tanding sama sendiri. Sudahnya sapa menang? Bodoh kan tu.

PKR dan DAP tak payahlah nak tunjuk terer di Kedah. Simpan sahajalah. PAS akan beri bukti bahawa kita akan menang dengan lebih selesa kali ini. Petunjuk sudah ada. Memanglah kita kena kerja kuat. Tapi insya’Allah boleh menang.

Oleh yang demikian, jangan heboh nak tambah seat. Pegang yang mana ada. Lebih elok, kalau tak yakin menang, pulangkan kerusi kepada PAS. PKR pun macam itu. Kalau setakat letak pengkhianat, biar PAS yang bertanding.

Ini bukan soal tamak. Tapi soal prinsip dan kekuatan politik. Kedah perlu kekal menjadi medan PAS. Macam Kelantan.

Lim Kit Siang dan LGE tak perlulah nak nego macam Cina Singapura. Pemimpin PAS di Kedah bukan macam Tunku Abdul Rahman, Jenis senang lepas harta dan tanggungjawab. Kita tak kan lepas hak kita. Itu DAP kena belajaq sama no.

Advertisements