Dalam politik mesti ada kebijaksanaan. Jangan nak main hentam sahaja. Salah sikit hentam. Kalau orang tipu dan salahguna statement pun kita kena jawab. Apa punya politik lah ni. Kadang-kadang ana simpati dengan Sheikh Anwar ni. Macam-macam dugaan yang dia kena tempuh. Bukan calang-calang orang yang kena berdepan dengan dugaan begini. Memang tahap khalifah sungguh. Kena hina. Kena telanjang. Kena bogel. Kena ukur. Kena libas. Kena kait dengan Israel. Ini semua majal yang Sheikh Anwar kena depani. Ana simpati.

Hari ini, kita harap pertemuan dengan TG Nik Aziz akan leraikan semua keadaan. Anwar kena buktikan dia tidak cakap begitu. Politik Israel ini memang pelik sedikit. Kalau dah memang Israel dan Palestin lebih kurang setuju dengan sistem dua Negara; yang kita nak menggelabah dengan statament Pak Sheikh tu pasai apa. Relaks lah.

Dalam pada kita sibuk dengan isu Israel – TG Haji Hadi lebih bijak dan strategik.

TG Haji Hadi semalam terangkan mengenai konsep Negara Berkebajikan ala-PAS. Bukan macam ala-UMNO. Banyak benda dasar yang TG Haji Hadi terangkan.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/8234-negara-berkebajikan-pas-berbeza-dengan-negara-kebajikan-umno

Kaum A’d, Thamud dan Firaun merupakan contoh kerajaan-kerajaan paling maju di zamannya, tetapi dibejati kezaliman dan maksiat, pembangunan bersama maksiat dan zalim sehinggalah akhirnya semuanya dimusnahkan. Walaupun maju dan bertamadun dari segi kebendaannya. Allah meninggalkan kesan kebendaan yang dapat dilawati sehingga hari ini. Kemusnahannya kerana kemusnahan insan disebabkan musnahkan iman, amal dan akhlak. Walaupun banyak kebajikan bersifat kebendaan untuk rakyat, sehingga rakyat menjadi bodoh dengan kesenangan, temasuk yang berpelajaran tinggi pun menjadi bodoh dan manusiawinya dimusnahkan, maka keberkatan akan hilang keran hilangnya iman, akhlak dan amal soleh.

Ada juga kalangan mereka yang menyatakan PAS sudah menyeleweng daripada dasar Islamnya apabila membawa konsep negara berkebajikan. Jawapannya, PAS tetap dipelihara oleh undang-undang tubuhnya yang menghalang daripada melakukan sesuatu yang menyeleweng daripada Islam. Peranan Majlis Syura Ulama yang mampu merujuk setiap langkah dan keputusan  daripada Al Quran dan Sunnah. Setiap calon PAS yang bertanding dalam pilihanraya diwajibkan berbaiah yang lebih besar dan berat daripada bersumpah, supaya tidak menyeleweng daripada dasar Islam, cara dan matlamatnya. Maka celaka dunia dan akhirat sesiapa yang melanggar baiahnya.

Sekarang UMNO kena faham dengan apa dia konsep Negara Berkebajikan ala-PAS. Jangan jadi macam orang tak tentu hala. Baca dulu.

Setiap calon PAS kena bai’ah mengenai laksana Islam. Calon UMNO? Calon UMNO hanya bai’ah nak cari duit, bini baru (artis), kereta besar, rumah mewah, berpoya-poya dan menurut cakap pemimpin sahaja. Bai’ah calon PAS berbeza. Kita letak ISLAM!!!

Dalam pada kita nak settle isu Israel – semua ahli kena baca tulisan TG Haji Hadi ni.

Advertisements