Ana pun jarang tengok wayang. Tapi haritu anak dara ana ambil Astro First. Dia ambil cerita Ombak Rindu. Selesai solat semua; ana pun ambil keputusan nak tengok juga cerita ni. Kita dalam PAS ni jarang tengok wayang. Banyak masa kita dihabiskan untuk usrah dan ceramah agama.

Pada ana, ok jugalah cerita dia. Maya Karin pun ok. Ana suka juga cerita Melayu yang ada makna. Kalau setakat cerita macam Bujang Terlajak karya PROF Razak tu ana anggap filem sampah. Filem sampah ni – yang tengok pun pemikiran macam sampah juga. Maaf cakap.

Ana suka satu ungkapan dalam filem Ombak Rindu...’Redha Itu Ikhlas; Pasrah itu Menyerah’. Sedap ayat ni. Ana suka.

Ana sifatkan PAS Kedah dalam tahap Ombak Rindu.

Redha dengan kemungkinan kekalahan. Pasrah dan mula menyerah.

Ana nampak MB Kedah pun macam dah tak semangat nak melawan. Sesetengah kata, dia pun dan bosan dengan PAS. Dia pun dok merungut kata PAS ni memang parti bodoh dan kampung. Aikk…naik ikut parti kita; dah naik – nak balun kita plak….mana punya game dia pakai ni?

Ana diberitahu, Azizan ini baik dengan banyak kumpulan UMNO. Mahadzir Khalid pun dia baik. Tun Daim pun dia baik. Tun Det pun dia baik. Haru lagu ni.

Ana sebelum ini memang suka dengan Azizan…tapi bila dah mula nak tukaq kiblat. Ana pun naik hantu juga.

La…lagu ni lah; kalau nak berhenti sangat, nak ludah dan maki PAS, elok letak jawatan. Jangan ambil elaun bagi makan anak bini. Itu sudah kira duit haram.

Banyak pulak komplen kepada parti lepas jadi MB. Hari tu, nasib baik tak ‘jalan’…kalau jalan? Dah lama kena berhenti.

* tengok macamana rapatnya Aron Aziz peluk Maya…macam tu lah rapatnya kita dengan DAP. kalau Azizan tak mahu…dia boleh JAAALANNNNNNNNN.

Advertisements