Ana memang setuju dengan pandangan kawan-kawan; dalam pada kita berusaha nak menang pilihanraya – kita kena control sikit bab Islam ni. Ana tahu, memang ramai ulama’ tradisional yang tak setuju dengan ana. Tapi ana rasa ini adalah keperluan kita pada ketika ini. Kita kena betul-betul bawa suara kebajikan. Kita kena bawa suara sederhana dalam pada kita mengukuh sokongan di kalangan pengundi Cina. Relak sikit.

Bukan kata kita pinggirkan Islam. Tidak juga. Ini namanya strategi. Apabila MB Kedah buat pengumuman bahawa segala spa/pusat hiburan/rumah urut kena tutup sepanjang ramadhan – menggelabah CINA DAP dan mula salahkan kita kerana terlalu ekstrim. MCA pun dah pandai nak kutuk parti Islam. Lakhanat sungguh. Sabarlah. Kita akan kaji dan fikir ikut kesesuaian. Kita fahamlah, orang Cina pun nak berhibur juga. Yang puasa kita. Orang islam. Yang Cina suka hati dia lah kalau dia nak langgan pelacur ke apa. Begitulah lebih kurang kata DAP.

Ana rasa, ada betulnya juga kata DAP itu. Kita tak boleh halang mereka nak berhibur. Barulah kerajaan Islam PAS nampak menarik di kalangan bukan Islam. Baru sedap kita nak main politik. Jangan emosi kalau nak laksana agama. Ini pendapat analah…kalau tak setuju…terserah.

Kit Siang, Guan Eng semua ada alasan yang kukuh. Tengok Georgetown dan Pulau Pinang. Pusat melacur macam akuarium pun banyak. Ana tak pernah pergi. Kawan ana yang cakap. Kawan ana memang kaki.

Kita mungkin dapat undi Melayu bila buat keputusan yang macam ini. Tapi bagaimana dengan undi Cina. Macamana dengan sokongan material orang Cina kepada PAS yang boleh berkurang kalau kita ekstrim sangat nak laksana Islam. Mereka takut bab Negara Islam.

Sesuai dengan maksud Negara Kebajikan; ana rasa memang patutlah kita berkebajikan dengan membenarkan semua pusat hiburan ini dibuka. Biarlah. Kita cuma pastikan tak ada orang Melayu yang pergi. Apek Tongkang nak main amoi Cina – kita halang nak buat apa. Lantak pi.

Guan Eng takut sebab kalau kita dah buat keputusan macam ini – Selangor pun akan ada tekanan nak buat kaedah yang sama. Berapa banyak rumah urut di Selangor? Ini semua warisan daripada kepimpinan Ustaz Khir Toyo al-Rasuahi. Payah pula nanti kerajaan Selangor nak jawab. Ronnie Liew pun pasti bangkang keputusan nak tutup pusat hiburan.

Sabarlah…kita tangguh dulu keputusan ekstrim yang macam ini. Relak dulu. Jangan keras sangat. Amacam, boleh ka MB Kedah?