Ana jadi hilang sabar dengan si Tua kutuk bernama Karpal ini. Maaflah, ana panggil tua kutuk sahaja. Sebabnya, ana tahu Karpal ini mempunyai tujuan bila bercakap tentang Negara Islam. Entah apa niatnya, kali ini si tua kutuk ini dah mengulanginya lagi. Yang nak bangkit soal Negara Islam sebab apa? Sebab apa? Cuba bagitahu. Kita dahlah dalam keadaan tak berapa nak elok – dia sibuk nak bangkit pasal Negara Islam.
Karpal kena lah sedar diri; bahawa DAP tidak akan berjaya seperti sekarang kalau tidak kerana PAS. Kita sama rata dengan DAP. Kalau di Parlimen, kita ada 24 Kerusi; DAP ada 29. Lebih sikit sahaja. Kalau di DUN, kita menang 83; DAP menang 73 kerusi. Kita lebih 10. Hitung semula; kita hanya kurang 5 sahaja daripada DAP. Tapi cakap DAP macam lah kita ni parti kucing kurap yang tidak ada nama dan tempat. Kurang ajar! Memang kurang ajar!
Ana nak ingatkan Cina yang masuk dalam blog ana; bahawa mereka masuk ke sini sebab nak faham pemikiran dan kehebatan PAS. Kita sanggup cairkan sikit pasal Negara Islam; dan kita perjuangkan Negara Berkebajikan, untuk siapa? Untuk DAP lah! Supaya orang Cina tidak takut sangat dengan idea Islam. Kita katalah Islam itu ‘friendly’. Islam itu berkebajikan. Sedang kita tahu, Islam itu sendiri menggalakkan kita menjaga kepentingan semua. Ini citarasa PAS. Inilah yang PAS perjuangkan.
Ana jadi lagi menyirap bila budak mamak UMNO pun berani nak ulas tentang parti kita. Siapa dia? Siapa dia? Pandai sangatkah tentang PAS? Apasal nak sibuk dengan parti kita?
Karpal janganlah nak jolok sarang tabuan ketika ini. Janganlah. Jangan cuba nak test kesabaran kita dalam PAS ini. Kita pun pandai juga mengamuk dan geram. Cara Karpal tu macam menafikan sama sekali niat Negara Islam kita. Melampaulah. Ini bukan lagi kawan. Ini sudah jadi musuh dalam selimut. Karpal patut sibukkan diri dengan kes sodom lebih elok. Tutup mulut; jaga sahaja pelanggan dia. Pastikan pelanggan dia lepas. Soal siapa salah; siapa betul – letak tepi. Kalau dah dibayar untuk membela dan melepaskan; Karpal patut buat sehabis baik. Selama inipun, Karpal kaya sebab lepaskan penjenayah. Yang bunuh lepas. Yang mencuri lepas. Yang korup lepas. Yang apa-apa pun boleh lepas. Ini kebijaksanaan Karpal.
Tapi Karpal jangan ajar kita pasal Islam dan Negara Islam. Itu perjuangan PAS. Kita kawan DAP sebab politik; bukan sebab niat negara Islam kita. Itupun DAP tak sedaq diri.
Makanya, Karpal Yang Sengal kena tahu bab ini. Nak kawan, kena terima siapa kita. Jangan ada dolak dalik. Jangan nak cucuk kita dengan isu Negara Islam. Jadi tak seronok kita nak berkawan.

* ish…ada yang kena penampar pula singh nih…

Advertisements