Astaghfirullahaladzim. Astaghfirullahaladzim. Astaghfirullahaladzim.
Kita istighfar dulu lah sebelum tengok apa yang berlaku dalam negara kita. Hari ini, katanya akan ada rompakan…eh rombakan kabinet. Besar-besaran katanya. Termasuk membuang seorang Timbalan Perdana Menteri.
Kita ucap tahniah kepada UMNO kerana sudah dengan rasminya mempercepatkan kelumpuhan umno secara total. Apa yang kita tunggu-tunggu, sudah terjadi.
Kali ini, kita harap Muhyiddin tidak sorang-sorang dalam berdepan dengan dugaan ini. Dugaan ini besar. Muhyiddin, hampir keseluruhan hidupnya berada di puncak kuasa. Sekali tersasar, rasanya mahu makan dalam.
Kita harap adalah dua-tiga puluh orang kuat UMNO yang mempertahan Muhyiddin dalam keadaan begini. Jangan biar dia sorang-sorang. Gila isim nanti.
Ini semua membayangkan bahawa umno/bn dah semakin bosan dengan kuasa. Mereka tak peduli dah kawan dan sahabat. Mereka balun sama sendiri.
Kita yang dalam Pas mesti ambil ini sebagai iktibar. Jangan buat benda yang sama. Kena jaga hati kawan-kawan. Jangan belasah ikut suka.
Kita akan tengok samada Muhyiddin jiwa pejuang, atau hanya tunduk layu kekalahan. Kita sama-sama tengok.
Kalau Muhyiddin nak masuk Pas, ana rasa barulah kita ada kekuatan di Johor. Baru kena, anak Ustaz hebat Johor memandu Pas di Selatan tanah air.
Luaskan Kuasamu Muhyiddin!!!
Luasakan Kuasamu Bersama PAS!!!
Kebenarannya begini sajalah Tan Sri, pahit dan susah juga nak sebut tapi kita perlu sebutkan juga, Tan Sri juga yang ajar ni.  Kalau tak yakin nak memastikan kemenangan UMNO/BN, kalau tak boleh nak beri persepsi baik kepada UMNO/BN dan paling penting, kalau tak boleh nak jadi Timbalan yang setia, ikut macam nasihat dibawah. (Mykmu.net)
 
———————-
Wah, kalau portal milik PMO pun dah beri amaran macam ini, rasanya Tan Sri Muhyiddin Anak Ustaz Yassin kena pikir cara nak letak jawatanlah. Kalau Timbalan Presiden tak boleh cakap soal parti sendiri, elok agaknya Tan Sri ikut cakap Mykmu.
Yang blog ini tahu, MyKmu ini memang diuruskan oleh Pegawai Najib bernama Dato’ Akmar. Jadi, kita boleh kata kalau Mykmu dah menulis begini, maknanya ada pandangan agar Muhyiddin beransur.
Soalnya, Muhyiddin menegur dalam pentas parti. Dalam Pas, kalau teguran macam ini, kita biar dan santuni. Cakap Timbalan Presiden, waima Syiah sekalipun kita terima dengan hati terbuka. Cakap lebih kasar daripada Muhyiddin.
Sebab itu, pada ana, kita orang Pas kena tengok perkembangan ini dengan jiwa yang syok. UMNO dah nak terbalik dan karam. Kita tunggu sahaja.
Cerita cerita buruk mengenai Muhyiddin pun dah mula keluar. Kita akan tengok lebih banyak permainan kasar kali ini. Cerita dalam kain pun terkeluar. Seronot.

Tiga wakil rakyat Pas di Se langor hari ini mengesahkan akan menyertai parti baharu yang akan ditubuhkan oleh Gerakan Harapan Baru (GHB) pada 14 September ini.

Ketiga-tiga mereka ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Morib, Hasnul Baharuddin; ADUN Hulu Kelang, Saari Sungib dan Ahli Parlimen Kota Raja, Siti Mariah Mahmud.

Keputusan Hasnul dan Saari dijangka meletakkan pentadbiran kerajaan negeri Selangor di bawah teraju PKR berada dalam keadaan tidak menentu. Ini memandangkan tindakan mereka akan mengurangkan jumlah kerusi Pas di dalam DUN dari 15 kepada 13 kerusi. DAP pula menguasai 15 kerusi manakala PKR 13 kerusi.

Hasnul yang digantung keahliannya berkata, keputusan itu diambil atas alasan Pas telah berpatah balik ke belakang apabila meminggirkan dan membuang pemimpin berwibawa yang membawa parti itu maju ke hadapan dan menjadikan perbezaan pendapat sebagai satu kesalahan.

“Keluar Pas bukan satu keputusan yang mudah sebenarnya kerana saya telah lama dengan parti itu dan saya tidak bencikan Pas tetapi saya perlukan wadah lebih baik. Kalau satu, dua orang keluar bolehlah dianggap parti sebagai kecewa tetapi ini melibatkan ramai orang serta mendapat sokongan dan saya percaya ada lagi ahli Pas lain yang mengambil sikap tunggu dan lihat.

***************************************
Ini semua kerja orang sombong dan tak sedar diri. Waktu miskin dan dihina orang, bukan main lagi mulut manis bercakap mengenai jamaah. Ana hanya alat jamaah. Ana bersama PAS sehingga akhir ayat. Ana akan dokong Pas sampai bila-bila.
Ini cerita apa? Baru ada monyet nak buat GHB, mereka pun turut melompat. Kononnya yakin dengan kekuatan diri sendiri.
Kita cabar mereka LETAK JAWATAN dan bertanding semula di atas tiket GHB. Nak cantik lagi, bertanding guna bendera DAP. Tengok sejauh mana mereka boleh menang.
Saari Sungib menang lebih 2000 undi, sebab BN bodoh letak Calon tua yang muak dan tak ada masa depan. Bolehlah menang 2000 undi.
Hasnul menang 766 undi. Pun lawan calon sangap Hasiman Sidom.
Yang kuat sikit Dr Mariah.
Kita cabar mereka letak jawatan dan tanding semula. Nak tengok langit tinggi ke rendah.

Dato’ Seri Anwar Ibrahim has released this message to the public through his lawyers on 21 July 2015:

“Our country continues in a state of worsening crisis, whilst the BN government remains in denial. The value of the ringgit is plummeting, whilst corruption and financial scandals have reached levels unprecedented since Merdeka.

At this crucial time, Malaysians must come together, united and resolved, to save our country.

We are working towards a strengthened coalition which will work together with all progressive forces, including NGOs such as the BERSIH coalition, ABIM, IKRAM and newly formed Gerakan Harapan Baru.

This coming together of a wide range of groups committed to reform and change, will offer a genuine democratic and just alternative to the Rakyat.

Let us all put aside all other considerations and differences, and focus upon this great struggle to save Malaysia.”

Fahmi Fadzil
KEADILAN Communications Director

++++++++++++++++

Pada ana, ini semua kenyataan orang yang tidak sedar diri. Waima diri dipenjara kerana kes liwat, masih lagi ada kesombongan nak menentukan nasib bangsa dan negara.

Ini satu contoh manusia yang tidak tahu malu. Diri yang bergelumang dengan noda pun mahu ditampikan suci dan bersih.

Kononnya PAS tidak ada nama di dalam Pakatan 2.0. Gerakan Harapan Baru lebih dipercayai.

ABIM dan IKRAM lebih suci.

Tidak ada apa yang PAS perlu takut dengan kenyataan seperti ini. Rakyat sedang menilai sejauh mana perlu kita mendengar ayat manusia yang songsang segalanya.

Kita biarkanlah sahaja.

Mungkin kesepian di dalam penjara membuatkan beliau isim dengan suasana politik.

Biasalah bab Harapan Baru ni. Sekejap sahaja. Di Amerika pun ada juga perangai ini, ‘Church of New Hope’ (gereja Harapan Baru). Tak ada pengaruh pun.

Pada ana, tindakan yang mula nak sekat akses kepada laman web dan akhbar, adalah permulaan kepada siri ketakutan Pahlawan Bugis kepada pendedahan demi pendedahan mengenai 1MDB. Ramai yang dah mula kena tangkap.
Bila Malaysia nak cipta sejarah; PM pertama dalam sejarah Malaysia ditangkap dan didakwa di Mahkamah di atas kesilapan tadbir urus. Ana tak sabar. Memang inilah yang kita tunggu-tunggu. Kalau jadi, ana nak sedekah pisang kepada jamaah masjid. Ini memang sejarah Malaysia paling unggul.
Jangan salahkan SR dan The Edge. Cuba tengok orang kanan kiri yang jadi punca. Najib tak usah nak berlagak macam Pahlawan sangat sedangkan telor dah kecut macam buah kana.
Ana diberitahu, ada beberapa firma guaman di UK yang sudah mula siap-siap untuk membantu Najib dalam berdepan dengan sebarang tindakan guaman.
Ada beberapa firma yang disebut sudah dipanggil:-
– Norton Rose Fulbright
– Linklaters
Mereka ini sudah siap untuk mempertahan Najib Razak.
Sampaikan dah ada peguam khas yang akan ambil kes 1MDB ini. Hafarizam ini kira macam back up sahaja. Kes ini sudah jadi internasional.
Kalau UMNO masih bodoh nak pertahankan Najib, ada harapan kita akan menang dalam PRU akan datang.
Pilihan untuk UMNO makin sempit.
Buang Najis. Opps, Najib. Baru ada harapan.

“Tuduhan begitu perkara biasa. Tetapi sehingga sekarang, kami tidak pernah menerima satu sen pun dari DAP. Banyak kedekut ini DAP.

“Kami gunakan dana sendiri untuk program kami,” katanya kepada pemberita selepas ceramah GHB di Kangar, Perlis, malam tadi.

Minggu lepas, bekas setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali mendakwa, GHB hanya berperanan sebagai proksi DAP.

Kumpulan yang masih menunggu kelulusan Pendaftar Pertubuhan itu ditubuhkan bekas pemimpin PAS progresif, juga merancang menubuhkan sebuah parti Islam baharu.

Katanya, GHB yang dilancarkan Isnin 13 Julai lalu, tidak akan mendapat kepercayaan orang Melayu atau sokongan majoriti ahli PAS.

Wujud pergeseran ketika ini antara PAS, yang kini dikuasai sepenuhnya oleh ulama, dan DAP.

DAP sangat kritikal terhadap agenda hudud PAS dan ia menyebabkan PAS memutuskan hubungan dengan parti sekular itu, menyebabkan gabungan pembangkang Pakatan Rakyat (PR) terkubur.

——————

 
Hahahahaha. Hahahaha. Lawak Mat Syiah Belaan DAP ini bila bercakap mengenai tabung sendiri. Sejak bila Mat Sabu belanja duit sendiri untuk parti? Kalau akar umbi minta duit, tak pernahnya dapat. Semanjangnya tak ada duit.
 
Abang Mat memang tak pernah dapat cek daripada DAP. Semua tunai. Bank ini melalui akaun pegawai khas. Bukan akaun peribadi. Jumlah yang besar.
 
Dana permulaan GHB pun katanya jejak RM1 juta. Mesti ada di setiap negeri. Janganlah bermain dengan penipuan yang busuk dan hanyir macam itu. Tak seronok. 
 
Terus terang, DAP jadi penaja. Kan mudah. Tak perlu nak sorok-sorok. 
Pada ana, hari ini adalah hari paling sedih dalam sejarah Pas. Sekumpulan ahli yang menganggap diri mereka lebih besar daripada jamaah dan parti buat keputusan untuk wujudkan kumpulan baru. Dapat bantuan dan tajaan besar pihak luar.
Pada ana, ini semua kerja iblis yang masih wujud walaupun dalam bulan ramadhan. Iblis yang merosakkan perpecahan sesama umat, dan meletakkan kepentingan diri mereka lebih tinggi dan aula.
Ana nak katakan ini sahaja, bukan tak pernah orang lain kalah. Dr Nik Amar biasa kalah. Tuan Ibrahim biasa kalah. Tapi mereka tidak keluar jamaah dan tubuh gerakan sendiri. Ini yang ana katakan sebagai musuh dalam selimut.
Selama ini mereka bergelumang dengan kita, solat dengan kita, ketawa menangis dengan kita, rupanya mereka hanya mahu undi dan tempat. Bila mereka gagal dapat tempat, mereka lompat.
Ana nak usulkan, agar semua yang terlibat dengan GHB ini dipecat serta merta daripada parti.
Fasal 15 Perlembagaan Pas sebut pasal keberhentian ahli. Pada ana, elok kita pakai dan pecat semuanya. Jangan sampai jadi barah. GHB ini satu usaha yang tidak selari dengan parti. Wajib pecat dan buang mereka.
  • Keberhentian ahli ialah disebabkan:
  •          Permintaan sendiri
    1. Dipecat
    2. Mengisytihar diri keluar PAS atau menyertai parti politik lain.
  • Seseorang ahli bolehlah memaklumkan keberhentiannya daripada menjadi ahli dengan bersurat kepada Setiausaha Agung, dan sesudah dimaklumkan kepada Jawatankuasa Harian PAS Pusat, maka Setiausaha Agung hendaklah memberitahu keberhentian ahli yang berkenaan itu kepada PAS Kawasan yang bersangkutan beserta salinannya kepada Ahli-ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Pesuruhjaya-pesuruhjaya PAS Negeri dan Wilayah Persekutuan.
    1. Pemecatan seseorang ahli itu bolehlah dilakukan apabila terbukti ianya telah melanggar Perlembagaan PAS, Aturan dan Peraturan serta arahan-arahan, dan keputusan-keputusan parti, atau telah melakukan sebarang perbuatan yang berlawanan dengan kepentingan parti atau menyalahi tatatertib parti.
    2. PAS kawasan dan/atau Perhubungan-perhubungan negeri bolehlah mengemukakan cadangan untuk memecat seseorang ahli kepada Setiausaha Agung bagi dipertimbangkan dan diputuskan oleh Jawatankuasa Tatatertib PAS.
    3. Seseorang ahli PAS yang terlucut kewarganegaraannya maka dengan sendirinya ia terlucut daripada menjadi ahli PAS.
    4. Kecuali ahli yang dipecat mengikut Fasal 82(9), seseorang ahli yang dipecat daripada menjadi ahli PAS, bolehlah mengemukakan rayuannya kepada Setiausaha Agung untuk dibawa ke dalam pertimbangan Mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dengan syarat rayuan itu hendaklah dibuat dalam tempoh tidak lewat dari tiga puluh hari dari tarikh pemecatannya.
    5. Seseorang ahli yang dipecat daripada menjadi ahli PAS mengikut Fasal 82(9), bolehlah mengemukakan rayuannya terus kepada Setiausaha Majlis Syura ‘Ulamak untuk dibawa ke dalam pertimbangan Majlis Syura ‘Ulamak dengan syarat rayuan itu hendaklah dibuat dalam tempoh tiga puluh hari daripada tarikh pemecatannya oleh Jawatankuasa PAS Pusat.
    6. Seseorang ahli itu boleh dikenakan tindakan pemecatannya jika ia tidak menafikan secara bertulis kepada Setiausaha Agung akan sebarang maklumat, khabar atau berita mengenai pengisytiharan dirinya keluar PAS atau menyertai parti politik lain dalam tempoh tiga puluh hari dan tarikh surat meminta penjelasan kerananya daripada Setiausaha Agung ke alamat terakhir ahli yang berkenaan diketahui.
Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 48 other followers