Hahaha. Hahahaha. Hahahahaha. Nak tergelak baca bila Najib cakap kononnya demi banjir dan perpaduan ummah, UMNO tak jadi nak tanding di Chempaka. Najib, dengan wajah sugul dan sayu, mengatakan adalah lebih elok, tumpuan diberikan kepada usaha membantu mangsa banjir.
Kalau blogger umno kata Mahfuz Bean, mereka tak tahu sebenarnya Najib lah ketika ini kelihatan macam PM Bean. Hancur. Tak tahu muka nak letak kat mana.
Tiba-tiba Najib sayang TG Nik Aziz? Jangan buat lawak lah.
UMNO ni, sejak zaman azali mana ada hormat kepada ulama’. Waktu Presiden Pas, Allahyarham Ustaz Fadzil Noor meninggal tahun 2002, UMNO dalam keadaan hancur. Mahathir dah umum dia nak letak jawatan. Haru dibuatnya.
Tak ada pulak ayat perpaduan ummah.
UMNO lawan dan maki tak cukup tanah. Bagai nak rak.
Kali ini pulak sentimental. Puiiii.
Biar blog ini bagi sebab UMNO tak nak bertanding:-
1. Takut KALAH.
2. UMNO Pengkalan Chepa macam dah koma. Tengok facebook dia, 172 orang sahaja like. Hanyut.
3. Kenyataan Rosmah pasal dandan RM1200 buat Najib nampak super bodoh.
4. Ahmad Maslan yang menganjurkan GST pun sama bodoh.
5. Najib takut cerita majlis kahwin anak dia jadi isu. 8 kali majlis bersanding. Dalam dan luar negara. Belanja? Tak apa, Tun Razak kaya.
6. Tok Pa kecut telur.
7. Asyraf Wajdi Dusuki pun tak ada telo.
8. Calon UMNO tak ada telo.
9. UMNO Pengkalan Chepa dianggotai orang bingai.
10. UMNO Kelantan pun bingai.
11. Annuar Musa pun tak konpiden boleh menang.
12. Sirul akan lambak cerita.
13. Sirul akan interview dengan media.
14. Cerita Sirul akan keluar di Kelantan.
15. Najib dengar cakap bini.
16. Bini tak dengar cakap Najib.
17. Dua dua tak dengar cakap.
18. APCO tak bagi tanding.
19. Nasihat mantan SUPOL, Fatmi yang haprak.
20. Takut kena boo lagi macam pergi pengebumian TGNA.
Jib, tak payah la bagi alasan perpaduan ummah. Bodoh sangat nampaknya. Kahkah.
PAS tidak menghalang ahlinya yang menyertai mana-mana NGO untuk bertanding dalam pemilihan parti itu kali ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS, Asmuni Awi berkata, selagi ahli tersebut tidak melanggar perlembagaan PAS, dia layak bertanding walaupun menyertai NGO lain termasuk Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa).

“Peraturan ini tidak menghalang mana-mana ahli NGO untuk menjadi calon.

“Ahli PAS bebas menyertai mana-mana NGO, tidak ada sekatan. Kecuali kalau ada sekatan selepas ini. Sekarang tak ada sekatan.

“Dia nak jadi ahli Abim ke, Ikram ke Jim ke, selagi dia ahli PAS dan tidak langgar syarat yang ditetapkan dalam perlembagaan PAS maka dia layak menjadi calon,” kata beliau pada sidang media berkenaan pemilihan parti itu di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab soalan pemberita mengenai andaian ahli PasMa bertanding pada pemilihan kali ini.

Pemilihan PAS di peringkat kawasan akan berlangsung pada 1 Mac hingga 21 April ini.

 
——————–
 
Ana harap sangat Muktamar kali ini akan menjadi langkah pembersihan kepada kepimpinan Pas secara menyeluruh. Dari bawah sampai lah ke atas. Kalau ada kawan-kawan yang nampak macam dah berat nak ke syiah dan Anwar, kita pangkah dan biarkan mereka tewas di peringkat akar umbi.
 
Pada ana, ini pemilihan paling penting dalam sejarah Pas. Ini penentunya. Kalau kita salah pilih, Pas akan jadi parti yang huru hara. Islam tidak. Moderat pun tidak. Tengah-tengah. Hancur jadinya.
 
Kita kena fokus. Menang Kelantan. Menang Kedah. Menang Johor. Baru Pas ada kekuatan. Tak boleh nak harap kat Kelantan sahaja. 
 
La ni Terengganu dah jadi lebih Islam daripada kita. Jangan main-main. Apa modal kita nak lawan di Terengganu nanti. 
 
Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) akan meningkatkan penguatkuasaan khusus di kalangan golongan remaja yang berkelakuan tidak sopan di tempat awam, kata Ketua Penguatkuasaan Syariahnya Mokhtar Salleh.

Katanya antara tumpuan penguatkuasaan termasuk ke atas mereka yang menaiki motosikal bersama individu yang bukan muhrim, wanita berpakaian mencolok mata dan lelaki berpakaian seperti wanita.

Mokhtar berkata, ketika ini ia bagaikan satu trend dengan kaum wanita sering dilihat membonceng motosikal dalam keadaan tidak sopan dengan lelaki yang tiada ikatan keluarga.

Katanya Maidam akan bekerjasama dengan pihak penguat kuasa seperti polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) ketika operasi bagi mengesan pesalah yang melakukan perbuatan seperti ini.

“Kita akan terus mencegah perbuatan berkenaan daripada terus berleluasa dari semasa ke semasa. Kita sebenarnya tiada kuasa untuk menahan mereka di jalan raya dan oleh sebab itu kita bekerjasama dengan agensi yang lain membanteras perbuatan tidak sopan ini.

 
Kita nak lawan macamana lagi?
Pada ana, mereka yang terlibat dengan PasMa ini adalah golongan manusia yang tidak sedar dek untung. Mereka dulu kosong dan tidak ada aura politik, tetapi Pas yang bentuk dan bina karakter mereka.
Pada ana, tamrin dan latihan dalam Pas adalah soal hormat dan sentiasa wala’ kepada pemimpin. Itu nombor wahid. Kalau tak ada disiplin itu, rasanya elok beransur dan masuk parti lain sahaja.
Pada ana, sudah tiba masanya PasMa(mpus) masuk parti seperti PKR atau DAP. Mereka akan jadi lebih mudah diurus. Mereka patut tengok samada mereka diterima atau tidak dalam parti lain?
Ada yang kata pada ana, orang seperti Husam, kalau kata nak masuk PKR – salah seorang Naib Presiden sedia beri laluan. Malahan, katanya Rafizi sedia kosongkan tempat sebagai Naib Presiden dan hanya tumpu kepada Setiausaha Agung. Begitu hormat dan kasih mereka kepada Husam.
Pada ana, kalau betul begitu, lompatlah. Apa tunggu lagi.
Tengok samada Husam boleh hidup di bawah kelengkang Kak Wan.
Heboh di kalangan orang kita, antara orang yang terkaya di kalangan ulama pada ketika ini adalah Nasharuddin Mat Isa. Kata orang yang rapat dengan Nasa, duit dia melimpah ruah macam tak pernah habis. Sentiasa senyum dan buat harta.
Kalau nampak duit dah susut sedikit, jumpa sahaja MASTER JI, terus dapat peruntukan baru. Cakap sahaja berapa. RM300 ribu? RM400 ribu? Sentiasa ada dalam simpanan.
Ada yang kata masalah dalam Pas sekarang ini, adalah juga dengan daya usaha dan bajet berterusan Nasa kepada beberapa orang pemimpin Pas.
Berapa nak? Cakap?
Mudah sahaja duit dari Nasa ini.
Nasa agaknya tahu, waktu dia dalam Pas, duit lah yang tewaskan dia dalam pemilihan. Game Mat Sabu. Game Husam. Itu yang buat dia terjunam.
Tapi dengan pendekatan baru ala Ulama Korporat, nampaknya strategi Nasa menjadi betul. Sementara strategi politik dalam Pas menjadi, strategi peribadi pun menjadi juga.
Presiden: TG Hj Hadi Awang (MTB)

Timbalan Presiden: Hj Mohamad Sabu (588)

Naib Presiden:
Ust Tuan Ibrahim Tuan Man (917)
Salahuddin Ayub (849)
Husam Musa (520)

Kena ingat permainan duit dalam Muktamar. Sama dahsyat dengan permainan anak Hussein Onn dalam UMNO. Sama dahsyat dengan permainan Menantu Pak Lah dalam UMNO. Wang itu king.
Kita ucap tahniah kalau Nasa pandai main game baru. Tak perlu berselindung. Lawan dengan wang. Baru ada kesan.
Ana mengaku, dalam banyak kes, ana memang menyampah dengan Ketua Umum PKR. Pada ana, mudah sajer. Dah keluar penjara, tapi masih main bontot jantan dan nak jadi PM memang sesuatu yang tak masuk akal.
Ana nak katakan, Anwar sudah pun  masuk penjara dan dihukum salah. Tak perlu lagi ana rasa ada pihak nak jadikan isu ini macam isu nak glamerkan diri.
Sudahlah tu. Dia dah kena hukum.
Sampai bila kita nak jadi cerita dubur ni singgah di dalam pemikiran orang Melayu? Tapi Wasatiyyah UMNO akan benarkan itu berlaku.
Ana nak Najib tanya kalangan Ustaz yang ada di sekeliling dia. Apakah dibolehkan benda ini berlaku?
Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar bin Husein mengingatkan kepada UMNO/BN supaya tidak mengulangi amalan mereka yang sengaja mencari dan mendedahkan keaiban orang lain. Ini kerana sekiranya mereka tidak mahu keaiban mereka didedah oleh Allah SWT sendiri.
Usaha-usaha ini seharusnya dilihat sebagai satu perbuatan yang terkutuk, yang sepatutnya tidak dilakukan oleh sebuah parti yang memperjuangkan kemanusiaan.
Oleh itu, terimalah balasan yang setimpal oleh Allah SWT di atas perbuatan yang telah mereka lakukan. “Mereka gemar menunding jari kepada orang lain, sedangkan keaiban sendiri tidak pernah diperhati” katanya lagi.

UMNO ini tidak serik. Dia ingat bagus nak terus aibkan orang. Tapi Allah SWT akan balas.
Jangan sampai gambar mereka sendiri didedah aibnya oleh orang nanti.

PKR today insisted that Datuk Seri Anwar Ibrahim was offered the position of deputy prime minister after the last general election, adding that the offer also came with four ministerial posts.

PKR secretary-general Rafizi Ramli said Prime Minister Datuk Seri Najib Razak made the offer as a move towards national reconciliation after the general election with Indonesian vice-president Muhammad Jusuf Kalla as the intermediary.

The offer to Anwar was revealed recently by his daugher Nurul Izzah at a talk in Penang.

+++++++++++++++++++

Anwar kalau Rafizi yang cakap, ana pakai 1 daripada 18 yang dia cakap. Masalah budak tembam nama Rafizi ini. Dia ingat, bila dia cakap, orang akan angguk dan percaya. Maaf cakaplah, kalau Anwar yang tabur ayat Quran pun kaki sontot; apatah lagi mat tembam ni.
Ana nak beritahu Rafizi, setahu ana, dan berita ini daripada pimpinan tertinggi, sanad dan matannya lengkap. PAS sememangnya ditawarkan jawatan yang sama oleh UMNO/BN. Lebih menarik, kerana Pas dan UMNO yang berkahwin, akan dengan sendirinya menjadikan parti Melayu bergabung.
PKR parti apa? Cacamarba. Kejap cakap pasal Melayu. Kejap cakap pasal Cina. Kejap cakap pasal Sabah. Kejap cakap pasal Sarawak. Macam hilang akal.
Rafizi tak perlu nak naikkan saham Ketum yang sudah berehat di Sg Buloh. Biar dia rehat panjang. Tenangkan fikiran. Keluar nanti boleh sontot dubur lagi.
Jadi tak payah cakaplah soal tawaran ini. Buang masa.
Elok kalau Rafizi fokus kepada pkr yang semakin reput.

Walau apa pun apa-apa jua yang terkandung dalam peruntukan yang terdahulu dalam Perkara ini, jika seseorang ahli mana-mana satu Majlis Parlimen hilang kelayakan untuk terus menjadi ahli Majlis itu menurut perenggan (e) Fasal (1) atau di bawah suatu undang-undang persekutuan yang dibuat menurut Fasal (2)–

(a) kehilangan kelayakan itu hendaklah mula berkuat kuasa apabila habis tempoh empat belas hari dari tarikh dia–

(i) disabitkan dan dihukum sebagaimana yang dinyatakan dalam perenggan (e) yang disebut terdahulu; atau

(ii) disabitkan atas suatu kesalahan atau dibuktikan bersalah atas suatu perbuatan di bawah suatu undang-undang persekutuan yang dibuat menurut Fasal (2); atau

(b) jika dalam tempoh empat belas hari yang dinyatakan dalam perenggan (a) suatu rayuan atau apa-apa prosiding mahkamah yang lain dibawa berkenaan dengan sabitan atau hukuman itu, atau berkenaan dengan pensabitan atau pembuktian bersalah sedemikian, mengikut mana-mana yang berkenaan, maka kehilangan kelayakan itu hendaklah mula berkuat kuasa apabila habis tempoh empat belas hari dari tarikh rayuan itu atau prosiding mahkamah yang lain itu dibereskan oleh mahkamah; atau

(c) jika dalam tempoh yang dinyatakan dalam perenggan (a) atau tempoh selepas pemberesan rayuan atau prosiding mahkamah yang lain yang dinyatakan dalam perenggan (b) ada difailkan suatu petisyen bagi pengampunan, maka kehilangan kelayakan itu hendaklah mula berkuat kuasa sebaik sahaja petisyen itu dibereskan.

—————–

Ada lagi orang PKR yang yakin kononnya Anwar akan dapat pengampunan oleh Agong. Ana pun pelik bila ada orang yang cakap macam itu. Atas alasan apa? Siapa Anwar nak dilepaskan begitu sahaja?

Sejarah Malaysia, tidak ada raja dan sultan yang berani melawan gomen. Tak ada maknanya Anwar nak dilepaskan. Ini semua penipuan semata.

Pada ana, Permatang Pauh elok bagi kepada Mat Sabu sahaja. Mudah. Tak perlu nak bangkang.

Abang Mat letak jawatan Timb Presiden PAS. Masuk PKR. Jadi calon. Duduk bawah kelengkang Wan Azizah. Selesai masalah. 

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 48 other followers